Linkblog

Teknősleves

Néhány kollégista túllép a pizza-rántotta-melegszendvics aranyháromszögön.

Címkék

alma (4) aszalt szilva (4) avokádó (3) bacon (2) banán (5) befőzés (2) bio (3) biofarm (3) blog (23) bor (3) budapest (2) bulgur (2) csicseriborsó (2) csípős (2) csirke (8) csoki (4) cukkini (5) dánia (8) dió (3) édes (21) egyszerű (24) esemény (25) étterem (7) fagyi (4) fahéj (3) fokhagyma (6) food not bombs (3) gomba (3) gyors (4) hal (14) hely (11) hollandia (3) hús (3) indiai (2) isztambul (2) japán (2) kagyló (2) káposzta (5) karácsony (9) körte (3) közös (7) krumpli (9) külföld (2) lazac (2) levelestészta (3) leves (7) lilahagyma (3) magyaros (3) mangó chutney (2) marokkói (2) márványsajt (4) más tolla (3) menta (2) méz (7) mustár (3) olasz (4) olaszország (2) padlizsán (5) paprika (4) paradicsom (8) parmezán (2) póréhagyma (3) rakott (2) répa (6) rizs (2) sajt (6) saláta (5) spanyol (2) spanyolország (10) sütemény (10) szárított paradicsom (5) tapasz (3) tej (2) tejszín (9) tészta (15) tofu (2) tojás (4) tök (3) tonhal (2) török (2) törökország (2) torta (4) túró (5) uborka (2) vegetáriánus (46) vkf (10) zabpehely (2) zöldség (9) Címkefelhő

Sült ricottás, meleg saláta

2008.01.21. 23:41 jj

Igazából nem tudom, miért ne írhatnánk rikottát... Ideje lenne magyarosítani.
Múlt héten nagyon olcsón vettem egy fél kilót belőle a csarnokban, és ma jár le, úgyhogy gyorsan fel kellett használnom valamire. Még így is megvan a fele, de hátha nem lesz baja holnapig... Az ihletadó Moha és Sáfrány blogja volt, de az itthoni hozzávalókra igazítottam.

2 teknősnek:
250 g ricotta
1 tojás
1 ek liszt
parmezán
só, bors
4 szem krumpli
2 lilahagyma
fűszerek
egy marék rukkola
1 nagy répa
balzsamecet
olívaolaj


Az időzítés nem az erősségem, de most egész jól ment. Összekevertem a ricottalepénykékhez a masszát: a rikottát (na, már így jön a kezemre... akkor marad is így), a tojást, valamennyi reszelt parmezánt, a lisztet és a sót-borsot, plusz még belereszeltem egy pár dekányit egy darab száradó pireneusi sajtból. Ez kész is volt, pihent. Meghámoztam a krumplit és a hagymát, mindent négyfelé vágtam. Olívaolajjal meglocsolt tepsibe tettem a krumplikat, tetejére még egy kevés a szárított házi fűszerkeverékből, de nem olyan sok, mint mikor csak magát a krumplit vacsorázzuk - akkor nagyon bőven szoktam. 200 fokon be a sütőbe, ennek kell vagy 40 perc. 20 perc múlva teszem mellé a feldarabolt lilahagymákat. Közben zöldséghámozóval vékony szelet répákat faragtam, rá egy marék rukkola, ecet, olaj, parmezán. Elkezdtem kisütni a lepénykéket olívaolajas serpenyőben. El kell találni, hogy megsüljön a belseje is, de ne legyen sötét kívül, mert annak nem jó az íze. Ez nagyjából egyszerre lesz kész a sütős dolgokkal, mindent kiszedek egy nagy tálra a répa-rukkola köré. A hagyma lett a tál legfényesebb csillaga, nyamm-nyamm. A frissen sült, zöldfűszeres bucikért köszi az 508-nak és a Plus-nak, nagyon jól illett az egészhez.

Idő: 50 perc
Pénz: 4-500 forint

Blog Widget by LinkWithin

3 komment

Címkék: saláta krumpli ricotta parmezán lilahagyma rukkola

A bejegyzés trackback címe:

https://teknosleves.blog.hu/api/trackback/id/tr70306634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Koimbra · http://filmdroid.blog.hu 2008.01.23. 15:34:10

Ettől én teljesen megéheztem:D

jj · http://sajtol.blog.hu 2008.01.23. 15:43:11

Ez furán hangozhat, de nagyon örülök neki (:

moha és sáfrány · http://mohaessafrany.blog.hu 2008.01.26. 19:01:47

koszonom a megtiszteltetest, nagyon orulok! :)
süti beállítások módosítása