Linkblog

Teknősleves

Néhány kollégista túllép a pizza-rántotta-melegszendvics aranyháromszögön.

Címkék

alma (4) aszalt szilva (4) avokádó (3) bacon (2) banán (5) befőzés (2) bio (3) biofarm (3) blog (23) bor (3) budapest (2) bulgur (2) csicseriborsó (2) csípős (2) csirke (8) csoki (4) cukkini (5) dánia (8) dió (3) édes (21) egyszerű (24) esemény (25) étterem (7) fagyi (4) fahéj (3) fokhagyma (6) food not bombs (3) gomba (3) gyors (4) hal (14) hely (11) hollandia (3) hús (3) indiai (2) isztambul (2) japán (2) kagyló (2) káposzta (5) karácsony (9) körte (3) közös (7) krumpli (9) külföld (2) lazac (2) levelestészta (3) leves (7) lilahagyma (3) magyaros (3) mangó chutney (2) marokkói (2) márványsajt (4) más tolla (3) menta (2) méz (7) mustár (3) olasz (4) olaszország (2) padlizsán (5) paprika (4) paradicsom (8) parmezán (2) póréhagyma (3) rakott (2) répa (6) rizs (2) sajt (6) saláta (5) spanyol (2) spanyolország (10) sütemény (10) szárított paradicsom (5) tapasz (3) tej (2) tejszín (9) tészta (15) tofu (2) tojás (4) tök (3) tonhal (2) török (2) törökország (2) torta (4) túró (5) uborka (2) vegetáriánus (46) vkf (10) zabpehely (2) zöldség (9) Címkefelhő

VKF 12. - feketekagylós spagetti

2008.01.25. 16:36 datolyalma























hozzávalók 6 adaghoz (amit jóval többen ettünk, de vegyük most főételnek):

60 dkg spagetti durumtésztából
50 dkg feketekagyló hús, vagy 1 kg feketekagyló
60 dkg kis paradicsom (a fürtös lett volna a legjobb)
0,5 dl olivaolaj
2 fej fokhagyma
fél vöröshagyma
5 dkg parmezán féle sajt (nem muszáj)
0,5 dl fehérbor (inkább száraz, én félédesből csináltam és úgy is jó volt)
só,bors
1/4 citrom
csokor petrezselyem

a kagylókat 3-4 perc alatt megfőztem kis citromlével ízesített kevés forró vízben (ha igazi kagylóból csinálom, akkor nagyon-nagyon kevés víz kell, szinte csak gőzben is megfőnek a kagylók, és csak azt szabad megenni, amelyik kinyílik!). a főzővizet eltettem.
összeaprított fokhagymát, hagymát megpirítottam az olajon, ebbe beleöntöttem a kagyló főzővizét, belevagdostam a félbe-negyedbe aprított paradicsomokat, megsóztam és borsoztam és addig főztem nagy lángon, amíg a parik szét nem mentek.
a szószba beleöntöttem a kagylókat és a fehérbort, és még két-három percig főztem.
az időközben megfőzött spagettivel összekevertem, ráreszeltem a sajtot és ráraktam az apróra vágott petrezselymet, és még egyet kevertem rajta.
(ezt vszeg mindenki tudja, de ha mégsem: a szósz mindig legyen előbb kész, mint a tészta! inkább nagyon kis lángon még főjön egy kicsit, az általában nem árt, minthogy a leszűrt tészta várakozzon szósz nélkül)

idő:
30 perc (bár tegnap több volt, 8 tűzhelyet használtunk 10 fogás elkészítésére :)

pénz:
kb. 1600

Blog Widget by LinkWithin

Szólj hozzá!

Címkék: esemény tészta kagyló vkf közös

A bejegyzés trackback címe:

https://teknosleves.blog.hu/api/trackback/id/tr43311417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása