Linkblog

Teknősleves

Néhány kollégista túllép a pizza-rántotta-melegszendvics aranyháromszögön.

Címkék

alma (4) aszalt szilva (4) avokádó (3) bacon (2) banán (5) befőzés (2) bio (3) biofarm (3) blog (23) bor (3) budapest (2) bulgur (2) csicseriborsó (2) csípős (2) csirke (8) csoki (4) cukkini (5) dánia (8) dió (3) édes (21) egyszerű (24) esemény (25) étterem (7) fagyi (4) fahéj (3) fokhagyma (6) food not bombs (3) gomba (3) gyors (4) hal (14) hely (11) hollandia (3) hús (3) indiai (2) isztambul (2) japán (2) kagyló (2) káposzta (5) karácsony (9) körte (3) közös (7) krumpli (9) külföld (2) lazac (2) levelestészta (3) leves (7) lilahagyma (3) magyaros (3) mangó chutney (2) marokkói (2) márványsajt (4) más tolla (3) menta (2) méz (7) mustár (3) olasz (4) olaszország (2) padlizsán (5) paprika (4) paradicsom (8) parmezán (2) póréhagyma (3) rakott (2) répa (6) rizs (2) sajt (6) saláta (5) spanyol (2) spanyolország (10) sütemény (10) szárított paradicsom (5) tapasz (3) tej (2) tejszín (9) tészta (15) tofu (2) tojás (4) tök (3) tonhal (2) török (2) törökország (2) torta (4) túró (5) uborka (2) vegetáriánus (46) vkf (10) zabpehely (2) zöldség (9) Címkefelhő

Lecsó

2008.05.01. 17:03 jj

Mostanában ilyen magyaros-hagyományos szakasz van, de mit tegyen az ember, ha külföldön van. Múlt héten is magyar vacsorát kellett tartanunk az egész iskolának. A menü: tyúkhúsleves, töltött káposzta, lecsó, somlói galuska. A töltött káposzta az erdélyi lányok műve volt (én pirosan csináltam volna, ők meg fehéren persze), a többi meg többnyire a mienk. Kezdjük a lecsóval.

Ha jobban belegondolok, kedvencek közé is sorolhatom. De csak úgy, ahogy mi készítjük. Tipikusan az az étel, amit minden család máshogy. És még nem láttam úgy máshol, ahogy mi, szóval megéri talán leírni. Most hús nélkül készült, mert kellett vega fogás, meg mert én amúgy is "leszoktam" a húsról, de otthon darált hús szokott bele menni és tarhonya. És elég édes. Az én tányéromon még egy kanál cukorral. Tarhonyát Dávid hozta Berlinig, onnan pedig mi Dániáig, köszi! Nélküle nem jöhetett volna létre.

Hozzávalók X teknősnek:
sok paradicsom
sok paprika
hagyma
olaj
tarhonya
só, bors, cukor








Pontos mennyiségeket természetesen nem tudok, pláne mert kábé 20 főnek elegendőt készítettem legutóbb. De amúgy se fontos, az arányok nem sokat számítanak.
Úgy kezdjük, mint minden mást: hagymát darabol, olajon dinsztel. Paprikát, paradicsomot darabol, én nem túl kicsire, de mások panaszkodtak miatta. Úgyhogy te darabold kicsire. Használtam egy nagy-nagy paradicsomkonzervet is, daraboltat, mert hát az áprilisi "dán" paradicsomok mondhatni fakók. Sóztam, kicsi bors, kicsi cukor, ami bizonyára szentségtörés sokak szemében, de én így szeretem, na. Elég sokáig kell főzni, nem elég, hogy megpuhulnak, el kell vesznie a vad savas íznek. Szóval lehet, hogy egyszerű kaja, de nem gyors. Ha már egész jó, akkor zutty bele a tarhonya, és várni, hogy az is megpuhul. Kezdőknek no worries, eddigre már elég levet eresztenek a zöldségek, nem kell bele víz. A tarhonya a lecsó tökéletes kiegészítője, a rizses és a tojásos is jó messze sunnyognak mögötte.

Blog Widget by LinkWithin

4 komment

Címkék: paradicsom paprika tarhonya vegetáriánus magyaros

A bejegyzés trackback címe:

https://teknosleves.blog.hu/api/trackback/id/tr41450051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

betra 2008.05.01. 19:26:50

Elég régóta olvaslak titeket, lévén, én is főző kollégista vok.
Nálunk így csinálja anyukám a lecsót. Kalocsán. Pont így, ahogy itt van. No darált hús, no stb, és cukor... :)
Na, ez az, amit én nem szeretek, mert én a tojásos változatot favorizálom, de ennek okát, hogy hát hiszen otthon máshoz szoktattak, nem keresem! :)))

Szóval csak így tovább, szívesen olvaslak Titeket! :)

jj · http://sajtol.blog.hu 2008.05.01. 19:42:07

Köszi (:
És tarhonya megy bele? Anélkül nem ugyanez (: A tojásos lecsó az egy paradicsomos-paprikás rántotta, szóval nem lecsó. Szerintem.

betra 2008.05.03. 09:42:25

De megy ám! :)
Anyukám csakis tarhonyával, de házival, szal nem a bolti úttörőgombóccal. És cukorral. Sokkal. :)
Mondtam is neki, hogy nini, van, aki mégis úgy szereti a lecsót, ahogy ő! :) :)
De abban egyet érthetünk, h a lecsó az egyik legnagyobb kreativitásnak (háztartásonként, kollégiumonként, tájegységenként, és ezek megannyi kombinációjaként) helyet adó kaja. Csak a palacsintatészta vetekszik vele... :))))

jj · http://sajtol.blog.hu 2008.05.03. 10:16:48

Házi tarhonya, ez csak természetes. A palacsintatésztám nekem pedig még leginkább nem működő (: De már nagyon próbálkozni se merek. Ezért megy az amerikai. teknosleves.blog.hu/2008/01/09/amerikai_palacsinta_1
süti beállítások módosítása