Linkblog

Teknősleves

Néhány kollégista túllép a pizza-rántotta-melegszendvics aranyháromszögön.

Címkék

alma (4) aszalt szilva (4) avokádó (3) bacon (2) banán (5) befőzés (2) bio (3) biofarm (3) blog (23) bor (3) budapest (2) bulgur (2) csicseriborsó (2) csípős (2) csirke (8) csoki (4) cukkini (5) dánia (8) dió (3) édes (21) egyszerű (24) esemény (25) étterem (7) fagyi (4) fahéj (3) fokhagyma (6) food not bombs (3) gomba (3) gyors (4) hal (14) hely (11) hollandia (3) hús (3) indiai (2) isztambul (2) japán (2) kagyló (2) káposzta (5) karácsony (9) körte (3) közös (7) krumpli (9) külföld (2) lazac (2) levelestészta (3) leves (7) lilahagyma (3) magyaros (3) mangó chutney (2) marokkói (2) márványsajt (4) más tolla (3) menta (2) méz (7) mustár (3) olasz (4) olaszország (2) padlizsán (5) paprika (4) paradicsom (8) parmezán (2) póréhagyma (3) rakott (2) répa (6) rizs (2) sajt (6) saláta (5) spanyol (2) spanyolország (10) sütemény (10) szárított paradicsom (5) tapasz (3) tej (2) tejszín (9) tészta (15) tofu (2) tojás (4) tök (3) tonhal (2) török (2) törökország (2) torta (4) túró (5) uborka (2) vegetáriánus (46) vkf (10) zabpehely (2) zöldség (9) Címkefelhő

céklaleves

2009.03.29. 13:07 vkatuss

 Mi sem melengeti fel jobban a szívet egy hideg, esős napon, mint egy elképesztően pink színű céklaleves...

Hozzávalók (4 teknős részére):

2 közepes méretű nyers cékla (itt kicsi gumókat lehet kapni, abból lehet 3-4, otthon vagy egy nagy gumó, vagy kettő közepes)
1 közepes méretű burgonya
1,2 l víz

2 húsleveskocka
3 ek olíva- vagy sima napraforgóolaj
1 közepes fej hagyma
só, bors, citromlé, cukor
2 dl joghurt

rozmaring vagy bazsalikom

Elkészítése:

A céklát megpucoltam és apró kockákra felvágtam. A felaprított hagymán és olajon megpároltam a céklát kb 10 percig. Aztán felöntöttemm a vízzel, beletettem a leveskockákat és a megpucolt, kockákra vágott burgonyát. Addig főztem, amíg a krumpli meg nem puhult. Mikor kész lett, levettem a tűzről, kivettem egy kis levet és összekevertem a 2dl joghurttal (erre azért volt szükség, hogy a joghurt ne csomósodjon össze a levesben). Aztán visszaöntöttem a joghurtos-leveses levet és botmixerrel pürésítettem az egészet. Sót, borsot és egy fél citromlevet adtam hozzá. Végül friss rozmaringgal és bazsalikommal fűszereztem. 
 

Az eredeti receptért köszönet a Chili & Vaniliának!


Blog Widget by LinkWithin

Szólj hozzá!

Címkék: leves cékla vegetáriánus

A bejegyzés trackback címe:

https://teknosleves.blog.hu/api/trackback/id/tr831032845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása