Linkblog

Teknősleves

Néhány kollégista túllép a pizza-rántotta-melegszendvics aranyháromszögön.

Címkék

alma (4) aszalt szilva (4) avokádó (3) bacon (2) banán (5) befőzés (2) bio (3) biofarm (3) blog (23) bor (3) budapest (2) bulgur (2) csicseriborsó (2) csípős (2) csirke (8) csoki (4) cukkini (5) dánia (8) dió (3) édes (21) egyszerű (24) esemény (25) étterem (7) fagyi (4) fahéj (3) fokhagyma (6) food not bombs (3) gomba (3) gyors (4) hal (14) hely (11) hollandia (3) hús (3) indiai (2) isztambul (2) japán (2) kagyló (2) káposzta (5) karácsony (9) körte (3) közös (7) krumpli (9) külföld (2) lazac (2) levelestészta (3) leves (7) lilahagyma (3) magyaros (3) mangó chutney (2) marokkói (2) márványsajt (4) más tolla (3) menta (2) méz (7) mustár (3) olasz (4) olaszország (2) padlizsán (5) paprika (4) paradicsom (8) parmezán (2) póréhagyma (3) rakott (2) répa (6) rizs (2) sajt (6) saláta (5) spanyol (2) spanyolország (10) sütemény (10) szárított paradicsom (5) tapasz (3) tej (2) tejszín (9) tészta (15) tofu (2) tojás (4) tök (3) tonhal (2) török (2) törökország (2) torta (4) túró (5) uborka (2) vegetáriánus (46) vkf (10) zabpehely (2) zöldség (9) Címkefelhő

Uborkás-olajbogyós tonhalkrém

2008.01.15. 20:45 vo


Ez igazból egy nagyon-nagyon egyszerű tonhalkrém, amit különböző változatokban csak úgy saját magamnak is készítek, bár ha nincs közönsége(m), akkor nem ekkora mennyiségben készül és nem így néz ki.

A mintadarab a következők felhasználásával készült:

- 6 db 80g-os tonhalkonzerv (engem kicsit taszítanak a tonhal-reszelék típusú konzervek, de azért a rio mare és a calvo árszínvonala alatt is akad jobbfajta tonhal-törzs, szerintem)
- kábé 1 marék szeletelt fekete olivabogyó
- 1 zacskó sós-vizes uborka
- 1 kaliforniai paprika (díszítéshez, nyilván a negyede is elég, a maradékot viszont hamar betoljuk a készítés közben)
- 3 kis krumpli
- fél-1 dl tejföl
- 3-4 naaagy evőkanál mustár
- bors
- 1 kisebb fej vöröshagyma
- 1 szál sárgarépa
- pár evőkanál margarin

A krumplit héjában megfőztem. Az olajat leöntöttem a konzervekről, és a halat botmixer (de ha van egy aprítónk, még jobb) segítségével összeturmixoltam az olajbogyóval, 4-5 darab uborkával (kettő nagyobbat meghagytam a díszítésnek), a mustárral, két (pici) főtt krumplival, a tejföllel, a margarinnal és a hagyma felével, és megborsoztam egy kicsit. (Előtte megmikróztam a hagymát, mert attól állítólag egy kicsit veszít az erejéből.) Ha csak úgy karácsony nélkül csinálom magamnak, akkor nem feltétlenül használok fekete olajbogyót, de most a hal szeme miatt kellett, sőt a sós-vizes uborkát is lehet helyettesíteni kovászos uborkával, ecetes uborkával vagy csemege uborkával csak arra kell figyelni, hogy ha az összes alapanyag nagyon sós, akkor több tejfölt/margarint és krumplit kell hozzáadni. De a krumplit is el lehet hagyni, most is főleg puffer-elemnek került bele, nem az íze miatt. Tulajdonképpen ennyi is maga "recept", ezután egy alufóliával kibélelelt tepsin (a tálcák valahogy eltűntek a koliból) halacska alakban leraktam a tonhalat, a maradék uborkából csináltam pikkelyeket, egy fekete olajbogyóból pedig szeme is lett. Paradicsompaprikából lett a szája és az egyéb, hm, "díszítő" elemek. A csúnya alufólia eltakarása végett még felkarikáztam egy répát és még két főtt krumplit. Ennyi. Mások szerint is finom volt.

anyagiak:
hm, talán 1000-1200 pénz, de attól függően hogy mennyire burzsujkodunk a tonhalkonzervvel és az olivabogyóval, ki lehet hozni valamivel kevesebből, illetve sokkal-sokkal többől is, ez szerintem kábé 12 (nem túlságosan kiéhezett) teknősnek jó (abból kiindulva, hogy 1 tonhalkonzerv/2 fő), de ez persze attól is függ hogy mennyire szolidan kenjük meg vele kenyérkénket.


Blog Widget by LinkWithin

4 komment

Címkék: karácsony hal

A bejegyzés trackback címe:

https://teknosleves.blog.hu/api/trackback/id/tr80298894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cukroskata · http://cukroskata.blogspot.com 2008.01.15. 22:26:06

Remekül néz ki:-) Én is szoktam halpástétomot csinálni, bár nem tonhalból, hanem olajos szardíniából, legközelebb így fogom csinálni.

116heptO 2008.04.04. 21:20:16

Igen, léteznek más márkák is.

- Atlantik tonhal darabok növ. olajban - ez a furcsa neve ellenére tonhaltörzset takar
- Taipai
- Giana

Wittmann Erzsi 2008.06.13. 18:15:52

Hát ezt egy banzájon bedobom, sima tonhalkrémet szoktam készíteni, de ez biztos nagyon jó sörkorcsolyának is.
Erzsi
süti beállítások módosítása